7 feb. 2011

Bokcirkel, praktik och stolthet

Sådär ja, då har jag slängt iväg mailet till kontaktpersonen vid min praktikplats. Ska bli riktigt intressant och spännande med praktik vid en kulturskola; att komma ut i verkligheten kan ju inte ersättas av någon som helst givande teoretisk lektion. Det är ju ett sånt här yrke jag satsat på hela tiden, så nu får vi se om detta motsvarar något av vad jag tänkt :)

Apropå lärare och lärarskap så såg jag nyss andra avsnittet av Klass 9A. Att se det gör mig faktiskt riktigt boostad att bli lärare! Det är en riktig utmaning att ge sig in i något helt nytt, när man under så många år snöat in på en annan, väldigt smal, väg. Jag känner mig stolt över att jag gör det här. Jag kommer bli en ruggigt bra lärare.



Jag måste ju berätta om bokcirkeln igår också! Vi hade så kopiöst trevligt, och att sitta och diskutera böcker och allt mellan himmel och jord däremellan var jättehärligt, befriande! Spana in Beas bokhylla om du är vill se lite fina bilder. Jag hoppas verkligen vi kan dra ihop en träff snart igen, för det kommer inte dröja länge förrän jag läst ut boken jag lånade av Bea, Karriär & Köksbestyr av Sophie Kinsella.

Dags att ta itu med kvällsbestyren :)
Godkväll!

2 kommentarer:

  1. Hoppas du gillar boken, Mirjam, den är verkligen såååå mysig. Man vill bara sitta och läsa och dricka te hela dan med en sån bok. Tack för senast det var mycket trevligt. Ser fram emot att få ha en cirkelträff i din stuga. =)

    SvaraRadera
  2. Hej igen Mirjam!
    Det väntar en liten award till dig på min blogg!
    Ciao!

    SvaraRadera