5 feb. 2011

Kort stubin

Detta lider jag av när jag råkat låta det gå lite för länge innan nästa måltid, och ska exempelvis handla på Coop Forum i deras "snabb"kassa. Och när jag dessutom ska handla massa olika sorters frukt, i olika små påsar. Det trevliga stycke personal som assisterar mig när jag oavbrutet gör fel, och betalar dubbelt av saker och ting, håller god min, medan jag stilla i tanken funderar på varför jag inte valde en vanlig kassa.

Lördagar är ju minsann härliga, det har jag ju konstaterat ett antal gånger. Dock är det ju fler som tänker så, och ofta är bristen på parkering ENORM under lördagförmiddagarna. Det är som om hela Örebro läns befolkning haft utegångsförbud under veckan, och under ca fyra timmar EN dag i veckan blir utsläppt! Men det är ju rätt kul ändå :)

Vi åkte till Bra&Begagnat på Aspholmen, en riktig höjdaraffär som jag måste rekommendera till alla som  kommer till Örebro! Den har bara öppet två dagar i veckan, men hej och hå vad underbart det är att botanisera i den butiken, när man väl kommer dit. Själv hittade jag en stickad tröja för ynka 50 riksdaler, och ett par träningsbyxor i bredvidliggande Stadium Outlet. Olle köpte en väggkontakt för 5 kr. Helt okej pris. Vi hittade dock ingen förstärkare som vi letade efter :( Så vi får köra radio via datorn på morgnarna ett tag till.

Ikväll blir det ugnstekt lax och potatismos. MUMMA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar