1 feb. 2011

Dagens stresstabbe

Jag skulle öva Bachs Matteuspassionen inför körrepet idag, hade jag tänkt. En något stressad Mirjam gick till skolans musikbibliotek för att låna ett par inspelningsex att sjunga till; två utifall det ena skulle vara av alltför dålig kvalité eller så. In gick jag till övningsrummet och slog upp en körinsats i partituret som jag ville öva på, satte i ena CDn i spelaren och försökte hitta i cd-konvolutet rätt spår. Dålig lycka, och jag blev mer och mer irriterad, först på konvolutet, sen på mig själv och till sist på Bach. Var han tvungen att skriva så vansinnigt mycket musik?! Efter en lång rad svordomar över detta, då jag i stridens hetta hade tagit upp cdfodralet för att i princip sula det i väggen allt vad jag kunde, såg jag att jag i min hand hade Matteuspassionen av Telemann. ..

Bach, jag tar tillbaka allt jag sa. Entschuldigung.
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar