3 feb. 2011

Ett bra val

I princip varje dag efter lunch, gör vi kaffe i pentryt och går ner till Prego, skolans café. Ibland är det faktiskt helt klart bästa stunden på dagen. Det är stort, rymligt, enorma fönster på bottenplan på musikhögskolan, och det gör sig allra bäst när man tar sig en kaffe och chokladboll, och kan sitta och njuta hur länge som helst (tyvärr, ibland går lite för mycket tid från ens övning.. men det är ok :)

Att börja på musikhögskolan var ett bra val av mig. Säga vad man vill om organisationen i vår akademiska sektion, men hur som helst så lär man sig väldigt mycket om sig själv, och vad man gillar (och inte gillar). Företagandet har blivit mer och mer viktigt för mig, och lusten att lära mig mer om det området, även ekonomi, har ökat väldigt. Ibland är allt bara ett stressande orosmoln över mitt huvud, men stunderna då saker och ting verkligen funkar, och jag förstår hur det funkar, gör allt värt tiden man lägger ner.

Stort tack till Kirsten och JosefinDrivhuset, som hjälper alla noobs i nöd, när stora stygga Skatteverket skickar ett litet oskyldigt brev på posten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar