18 feb. 2011

Kvällen som präglas av Ale

Just nu strömmar musik av Ale Möller och ett riktigt gôtt gäng ur högtalarna. Om nåt kan få en på humör så är det just detta! Minns att jag köpte CDn för länge sen, lyssnade sönder den (eller näst intill i alla fall) och la den på hyllan.
  Nu är den igång igen, bättre än nånsin! Texten sitter som ett smäck, fast jag fattar ju varken uttal eller innebörd.. Men vem bryr sig? :)

Min praktik har gått jättebra, det är hur intressant som helst att vara med i undervisningen. Jag har även läst ut Linda Olssons nu vill jag sjunga dig milda sånger, och jag måste säga att den var oerhört gripande. Mycket vacker läsning, ser fram emot Sonat till Miriam! Nu har jag lagt vantarna på Marie Hermansons Ett oskrivet blad, som är mycket speciell och väldigt rak i sitt språk i jämförelse med Olssons bok. Hur som helst gillar jag det!

Imorgon blir jag allena då han jag delar postlåda med drar iväg på istur. Får se vad det blir för min del då, dagen är ännu ett oskrivet blad.
  Men nu, ännu lite mer Ale!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar