10 feb. 2011

Ny läsning, nya intryck

Karriär & Köksbestyr av Sophie Kinsella var helt underbar! Jättehärlig läsning, och inte en enda gång stannade jag upp för att titta vilken sida jag var på ("oh, nu har jag läst 10 sidor", "aah, nu är jag på 105, bara 200 sidor kvar"), utan var varje sekund helt inne i boken. Skönt.

Okej, så att efter att ha läst ut boken i tisdags, bestämde jag mig för att ta mig till nyöppnade Erikshjälpens Second Hand ute i Bista, dels för att hälsa på en vän, botanisera, och dels för att hitta en ny bok att drunkna i.
Vägen till lagerbutiken blev dock lite längre än väntat, kan man säga.. Mitt mål var Åbyvägen 1, och jag tog en buss som jag visste skulle stanna på just den vägen. Tyvärr visade sig busshållplatsens adressnummer vara ett mycket högre tal.. Åbyvägen ca 50413.
Närå, men när jag såg mitt mål genom bussrutan blev jag lite lättad att jag ändå hittat rätt, men kände snart att bussen vek av åt ett helt fel håll. Så den stannade efter en stund, och jag fick gå längs med hela Åbyvägen för att komma rätt. Men kära värld, det var ju ingen fara.

Hur som helst, det var en ENORM lokal med massa begagnade grejer! Jag kastade mig direkt på lokalens Café och köpte mig en bulle och kaffe, innan botaniserandet inleddes. Tyvärr blev det ingen bok, men efter besöket hade jag en necessär i min ägo, samt upplevelsen av en mycket trevligt fikastund. Tack för det Rode!


De hade inrett cafédelen jättefint med tulpaner på varje bord, och linneklädda soffor
Min saknad av ny läsning stillade jag genom att traska in på Åhléns efter att ha missat bussen i stan. Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson är nya litteraturtillskottet i min ryggsäck. Det bästa med bussfärden in till skolan.. :)

Goder afton och god natt, mitt herrskap

1 kommentar:

  1. Visst var det en härlig secondhand!? Kul att du gillade Karriär & Köksbesvär, har en annan fristående bok av henne hemma som också är rolig och mysig. Linda Olssons bok var för övrigt ett bra köp, tycker den är jättebra. Lite snyftvarning är det dock. =)

    Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera