28 jan. 2011

Att komma i rullning

Nu har jag ätit en kanonmiddag med fläskfilé, rotsaker i ugn, rödvinsås och kokta grönsaker. En härlig tradition vi kör med här i huset: fredagsdinner de luxe. Som efterrätt blir idag helfina mumsmums tillsammans med Legend of the Seeker på kanal 6. Boxern har lagt ner och vägrar byta kanal no matter what!
Det går verkligen ingen nöd på mig när det gäller god mat.. ;) 

Hur som helst, en milstolpe i mitt företagande har nåtts i veckan! Jag har ränt på banken fram och tillbaka, men nu är mina konton på plats, TILL OCH MED BOKFÖRINGEN, så nu kan jag slappna av en smula, kan man säga.. 

Jag träffade en kompis i klassen här om dagen, och hon sa att hon startat upp sitt företag! Jättekul att höra, speciellt när hon sa att hon blivit inspirerad av mig! Stort lycka till Karolina! Jag blir så glad av företagare inom kultursektorn -ju fler desto bättre! 

Nu ska jag fortsätta kalasa på min mumsmums! 

PS. Lite kuriosa angående målsättning: i veckan sänkte jag prestationsribban genom att strunta i vg-nivån på en ämnesuppgift :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar