23 jan. 2011

Abborre, korv med bröd och tapas

 Det var verkligen en härlig dag igår på isen. Speciellt där i början då solen var framme och vinden var lugn. Senare kom ett täcke av moln, och det började både blåsa och snöa. Men hur som helst, jag fångade en kanonfin abborre, och sen när jag började bli lite väl hungrig och grinig i blåsten, tog våra kära grannar mig in till land med skotern och vi grillade korv.. Tack och lov för fina grannar!



På kvällen drog vi in till stan; Lysander fyller snart år och han och Anna-Maria bjöd på tapas! Alla små rätter var hur goda som helst; tapas är  väldigt bra mat att bjuda på om man har gäster! Till efterrätt hade ett par av de andra med sig nån slags amerikans chocolate mud-pie (helt otroligt god!!!) och jag och Sara fixade till två glasstårtor med alla möjliga tillbehör! Vår specialitet!
 Det blev en jättetrevlig kväll med väldigt trevliga människor. Det känns väldigt fint att ha vänner omkring sig som man kan stråla samman med och bara ha kul :)

Idag har jag och Olle skött "det administrativa" i huset, som Olle kallar det. Det innebär alltså tvättning, städning, lagning och massa annat som inte hinns med i veckan! Sjukt hur efter man hamnar med allt sånt ibland. Nu ska strax en fjärde maskin tvätt igång, och jag och Olle ska dra oss upp ur soffan!

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar