28 nov. 2010

LUSSELYCKA!

Mina lussebullar blev så bra! Mycket har jag att tacka min kära mor för, men i detta forum är Kia mästarnas mästare. Jag tackar dig för mina mycket goda förkunskaper inom bakning, speciellt området degknådning, samt tålamodet när svetten rinner och degen bara känns alltmer kletig. Jag kan gladeligen rapportera att degen fick en alldeles utomordentlig konsistens.
Denna framgång vill jag ju naturligtvis dela med mig av, så här får ni händelseförloppet.



TADA!

Så ikväll blir det hembakt lussekatt med glögg från Stallbacken. Den sistnämnda fick jag av Liljan i födelsedagspresent, men alltid när jag nån kväll tänkt provsmaka så har jag antingen varit för mätt, eller blivit akut bortbjuden till grannen. Vilket i och för sig är allt annat än jobbigt. Men hur som helst, ikväll blir det finglögg! 

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar