20 nov. 2010

Födelsedagsfirande!

Blev oerhört glatt överraskad när jag kom ner till köket för att äta frukost i går, då jag ser att bordet pryds av rosor, choklad och ett paket. Olle har kokat ägg och gjort frukosten komplett, och jag är bara helt överlycklig.

Filen hängde också med på ett hörn, men den är mig också så kär att det inte gör nåt..
Efter skolan fortsatte kvällen inne i Örebro; för en gångs skull var jag inte själv med i nåt framförande under kulturnatten, utan kunde helt ägna mig åt att springa runt och titta och lyssna på massa olika band och ensembler. Hur kul som helst, och mycket var så sjukt bra! Förutom Crossroads så såg jag bland annat Aron Sjöberg Trio, och jag måste säga att det svängde så gott att jag ramlade av stolen!! Först tänkte jag att jag var partisk då jag känner herrarna i trion, men så märkte jag så tydligt på publiken att de gick igång så sjukt på musiken också, och insåg att Okej, det är bara riktigt fantastiskt! Guld! Samma sak med Fusionensemblen, svängde riktigt skönt! Tack för riktigt peppande spelningar!
Crossroads spelade först i Wirénsalen på Konserthuset, och jag lyckades göra en helt okej inspelning med portan. Musiken gick ut riktigt bra i salen, passade hur bra som helst! Nästan bättre var det ändå när de spelade inne på Clarion Hotel, den typen av folkmusik gör sig verkligen bra som underhållning.

Crossroads i Wirénsalen
DAGENS FYND:

Jag och Olle gick till byns loppis idag igen, och denna gång blev det två smidesljusstakar för 20 kr, samt åtta LP-skivor för 40 kr. Helt okej, eller vad sägs? 

DAGENS TÅRTA (!):
Bästa födelsedagstårtan någonsin! Denna vackra kreation består av maränger, glass, maränger, choklad, maränger, bär, banan, maränger, mer choklad, godis, maränger. Och ännu mer glass. Fulländat! Jag och Sara mecklade ihop den här nu ikväll, och tillsammans med våra andra fina vänner åt vi upp hela. Faktiskt. 

Nu har jag och Olle siesta i soffan, och imorrn blir det högmässa i Conventum tillsammans med massa andra körer i Örebro, sen spelning i OP på kvällen.

God natt när det blir dags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar