6 sep. 2011

Vad underbart det är med vardagslyx! Jag slog till på finfin helgsmiddag med fetaostfylld kycklingfilé och härligt goda tillbehör. Nu är kaffet klart, och godispåsen väntar. Men först en tanke.

Att studera pedagogik innebär för mig att hålla till i andra byggnader än själva musikhögskolan, och eftersom jag pluggar pedagogik på heltid nu, innebär det att man får uppleva lite annorlunda manér. Seminarier är ju väl förekommande, hitta ett sätt att skanna igenom 300-sidorsböcker och däri hitta lämplig information till sitt ändamål, utan att det ska kännas arbetsamt (vilket jag i och för sig tycker är ganska kul), för att inte tala om allt arbete som sker i grupp. Vilket också är väldigt givande, och kanske framför allt intressant. Hur människor fungerar i grupp och vilken roll man tar sig är ofta ett härligt skådespel (spektakel, ibland) att både medverka i och iaktta. Intet mer fördjupning i detta nu.

Jag känner att min hjärna gladeligen tar emot alla nya intryck och arbetssätt, då enbart musikstudier ibland känns ganska ensamt. Ära vare gruppen!


Örebro Musikhögskolas Förenade Flöjtister

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar