15 sep. 2011

Livets lek

Efter en helt underbar spontan-ihop-plockad middag och lite (mycket) kaffe, känns den här soffan HELT rätt. På TVn rullar Robinson på, men ack vad kasst det blivit på senaste. Varför blir det gärna så, att TVn går varm medan man sitter med sin dator och surfar? Kan nog vara ett hett diskussionsämne för Lärarnas tidning eller Pedagogiska magasinet (som jag också suttit och läst här i soffan nu ikväll. Oj oj, trippel stimuli - en riktig dagens ungdom).

Skämt åsido, efter en dag i skolan eller på jobbet är det ju så skönt att komma hem, eller hur?

Imorgon efter seminariet, kl 17, kommer jag att infinna mig i Konsertsalen på musikhögskolan för att åtnjuta Svenska Kammarorkesterns framförande av Tjajkovskijs symfoni nr 6, med Mats Lewin som cellosolist. Vad mycket cellosolister det blir nu för tiden! Inget ont mot dessa, men var är flöjtsolisterna?

Om söndag kommer ännu en härlig session av bokcirkulerande ske! O så jag ser fram emot det! Dessutom går vi på konsert på kvällen igen! Denna gång med Drottningholms barockensemble som firar 40 år, och det med en säkerligen fantastisk konsert. Jag har ju en viss förkärlek till barockmusik, kan man säga.

Livet leker
/Mirjam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar