28 sep. 2011

Hej på er!

Dålig uppdatering på sistone beror på sjukdom och (för) mycket skolverksamhet. Man skulle ju kunna tro att jag håller på med nå slags heltidsstudier, bevars.

Nädå, inga sura miner! Jag har fått praktikplats på skolan som ligger här i byn, känns väldigt kul! Så jag och ett par andra i min klass var där idag på lite möte. Att komma till högstadiet kändes helt galet. Vilka minnen.. Men som sagt, det ska bli jättekul att få uppleva den världen igen, om än ur en annan synvinkel :)

Till helgen väntar CD-inspelning med Vocalis och de andra körerna i OP, samt musikkåren. Vårt bidrag till skivan blir Gustav Holsts Nunc Dimittis, Claudio Monteverdis Laudate pueri och Herbert Howells Sing lullaby. Det blir bra det!

Apropå klassiska körverk vill jag föra fram mina hyllningar till William Harris Faire is the heaven. Inte av någon annan anledning än den, att det här musikstycket måste nå var mans och kvinnas öron innan jordelivet ändas. Så fantastiskt underskönt är det. Tror du jag överdriver? Sök upp den och lyssna själv!

God natt god natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar