19 sep. 2011

Bokcirkel!

Till vänster värdinnan, som förutom goa boktips bjöd på fantastisk mintkladdkaka!

Sara till vänster, ny till bokcirkeln. Kul med fler medlemmar! Hon
hade valt att ta med böcker om slaveriet i Nordamerika, vilket hon
uttryckte var ett stort intresse. Mycket intressant!

En av böckerna jag lånade med mig hem, Över näktergalens golv,
ur serien om klanen Otori, av Lian Hearn. Mitt andra
lån blev Fjäril i koppel, av Zinat Pirzadeh, som jag började läsa igårkväll.  


Jag kommer inte riktigt ihåg hur jag blev "indragen" i det här, men hur som helst är jag överlycklig för det! Det ger en sån inspiration, och jag rekommenderar verkligen vem som helst att gå med i, eller starta upp en egen bokcirkel. Jag har hört talas om någon korkad teori, om att böcker snart inte kommer finnas, då man gör allt digitalt, eller nåt sånt. Men vilket b-s. Klart böcker kommer finnas, för alltid, från evighet till evighet. Amen.

Lite mer detaljerat om vilka böcker som behandlades igår finns på Beas blogg!

Ha de!

1 kommentar:

  1. Ja, visst är vår bokcirkel underbar!!! Idag kommer tidningen också, måste leta upp en affär. Vad tycker du om "Fjäril i koppel" än så länge?

    Kram

    SvaraRadera