24 okt. 2010

Veckans Söndagsverk

Jag kom just hem från att ha sjungit i Olaus Petri-kyrkan med Vocalis. Vilken upplevelse! Genrepet gick helt okej, men under konserten var det sånt fokus från alla att man kunde känna det i hela kroppen! Vilket drag! Tyvärr har man ju ingen tid att ta några bilder, annars kunder jag ju försökt visa på känslan med lite foton. Vi framförde JS Bachs Der Geist hilft unser Schwachheit auf, Singet dem Herrn ein neues Lied, samt Psaltarpsalm 116 av Heinrich Schütz. Helt fantastisk musik. Inte nog med att man får sjunga med en jättebra kör, vi får även sjunga musik som går helt i min smak! Jag säger till alla som bor i Örebro och runt i kring: Passa på att gå på konsert i OP (speciellt när OPQ eller Vocalis medverkar..)!!! Missa verkligen inte julkonserten! Återkommer om datum..

Idag hade vi även besök av familjen Hansson! Det vill säga Olles bror Jon, hans fru Pernilla och barnen Nils och Ida. De två sistnämnda kan förmodligen klassas som världens sötaste barn. Inte illa va!

Vi åkte allihop till Leklandet, och jag undrar fortfarande om inte vi vuxna i sällskapet faktiskt hade roligast... Eller vissa av oss i alla fall..



Imorrn väntar femteklassarna igen, sista veckan och sista rycket. Har en känsla av att det kommer gå väldigt fort, och vara väldigt intensivt, in i det sista. Men jag ser fram emot det!

Prima liv tjommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar