7 okt. 2010

Konserthuset, Örebro


Vilken konsert!!! Radiokören framförde, tillsammans med Svenska Kammarorkestern och fyra solister, Mozarts Requiem. HELT FANTASTISKT! Textningen hos kören var underbar; konsonanterna skjöt som kulsprutor på publiken, körklangen sååå härligt välskapad, och sopranerna var en fröjd att höra på (jag kan ha lite svårt med sopranstämman ibland..). Vi satt allra längst fram -första gången för min del- och det var faktiskt riktigt intressant att sitta så nära orkestern. Minsta lilla felton kunde höras, och jag kan gladeligen säga att dessa förekom ytterst sällan :) Då vet man liksom att orkestern besitter duktiga musiker, när man bara kan luta sig tillbaka i total njutning, även under de allra mest känsliga partier. Jag vill såklart också tillägga att orkestern innan paus framförde Schuberts Flickan och döden. Ett verk jag aldrig hört live förut; väldigt njutbar musik. 

Trots ännu en sen hemkomst är jag oerhört nöjd och glad (och trött)! 
TACK TACK TACK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar