23 okt. 2010

Blomster-rens

Idag tar vi det så lugnt! Väldigt skönt, måste jag säga, efter en lång vecka. Mycket nöje, men också mycket planering, utförande, (stress) etc etc. Vad vore man utan helgen?!

Och vad vore man utan lite lugn tid framför datorn..? :)


Jag och Olle har rensat rabatten inför vintern (duktiga vi!), rätt stor skillnad i blomstrande och prunkande från i somras..

och nu..


Men det är helt otroligt att den jättetråkiga krukrosen vi satte ut i rabatten faktiskt tog sig och även blommar i sena oktober! Den ofantliga krassen tog vi ju bort, men såg att den fröat av sig nåt så kopiöst. Fatta vilken invasion av krasse det blir till våren... Men det gör inget, krasse är fint. 
   Planerar nu att införskaffa en sisådär 200 tulpanlökar och sätta i rabatten, innan det är för sent. Tror dock jag skippar att säga nåt till Olle; jag tror inte han blir så glad när jag beslagtagit en (förmodligen stor) del av kryddornas territorium i rabatten, och gjort om till ett mini-Amsterdam. Men det är smällar man får ta! 

Nu väntar återvinningen, sen lite mer flöjtande.

Ha det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar