25 aug. 2011

Service var det här!

Glad nyhet nr 1


Nu har äntligen min käraste arbetskompanjon fått komma sig iväg på vad jag hoppas blir en rejäl uppfräschning! Det är alltså inte Olle som åkt till badhuset, utan min flöjt som jag skickat iväg på service.

Först måste bedömning ske hur mycket arbete som behöver göras, och jag förstår ju att det är en del... Men det är faktiskt inget roligt att skicka iväg det bästa instrument man har i flera veckor, och behöva använda ett annat under tiden (om man kan få tag på en ersättare, det vill säga). Så därför drar man ju sig för att göra det (regelbundet, vilket man absolut borde)!

Men nu är det gjort, jag har fått låna en annan flöjt så länge, och jag hoppas att reparationer etc inte kommer kosta skjortan.

Glad nyhet nr 2

Vår nya soffa är härmed monterad, beklädd med en superklädsel, inredd och klar tillsammans med de andra möblerna i vardagsrummet! JIPPI och ÄNTLIGEN! En liten ommöblering tyckte vi var på sin plats, nya soffan till ära, och resultatet blev vi kanonnöjda med!




Glad nyhet nr 3

Första körrepet för läsåret med Vocalis börjar redan nu på tisdag! Jag som trodde det skulle dröja in i september. Skönt att komma igång tidigt. Först på schemat är en CD-inspelning tillsammans med de andra körerna i OP. Den sker helgen som skiftar september med oktober, och den lördagen, 1 oktober kl 15, har vår eminenta flöjtensemble spelning på Multeum i Strängnäs! Kom om ni har möjlighet! 


På återseende!

1 kommentar: