28 aug. 2011

Ett kort break

Helt plötsligt kom sommarvärmen tillbaka (om än bara för en kort stund då jag tittar ut idag och molnen har hopat sig igen), svala kläder åkte på och utomhus kändes väldigt mycket mer lockande.

Därför kunde jag igår inte låta bli att lämna flöjten på sitt ställ, ta karln och åka iväg på en liten tur!

Vi hamnade i Hallsberg, där ett helt enormt Bra&Begagnat finns! Flera våningar av prylar (en hel del i faktiskt riktigt gott skick), alltså därmed en bra stunds botaniserande. Jag måste säga att jag tyckte porslinsavdelningen var bäst; störst utbud och till min förtjusning och förvåning flera kompletta serviser. Som vanligt var jag för snål att hugga in på en, men ibland kan ju tjusningen sitta i att bara titta, eller hur?



En självklar fika. Bättre utbud på B&B i Aspholmen,
men klart bättre miljö här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar