11 aug. 2011

Kan man semestra där man bor?

Här om dagen, vid en promenad med lite känslosamt samtalsinnehåll,  blev jag påmind om att jag faktiskt vet och kan mycket lite om staden jag kommer från, och dess omnejd. Mariefred, till exempel, hur pittoreskt, idylliskt och sådär knipa-ihop-ögonen-och-skaka-lite-på-huvudet-mysigt är det inte där? Så idag tog jag med mor och far på en tur dit.


"Anna på torget" -mysig restaurang med väldigt fina lokaler


Alla tiders hamncafé med härligt trevlig personal!




Väl hemkommen kan jag väl erkänna att jag inte känner mig så mycket mer historiskt upplyst, men jag kan i alla fall med handen på hjärtat säga att mycket god glass finns att tillgå i den lilla staden, samt att det går utmärkt att minisemestra på egen hemort.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Sorry mitt snokande men jag googlade faktiskt på dig och hittade din mysiga blogg. Har själv bloggat flera år men den finns inte kvar. Jag och blivande mannen var i Mariefred i helgen. Vi ska bli fotade av en fotograf därifrån som är vän med hans familj. Han är också från Strängnäs. Men äldre än dig.
    Vad jag ville säga är att jag absolut vill hinna säga hej till dig och tacka dig efter vigseln om du inte har allt för bråttom iväg. Vi kommer till kyrkan nån minut före 16 så där finns ingen tid. Kom fram och säg hej ute på gården innan du går om jag skulle vara så uppe i varv att jag inte ser dig direkt.
    Jag tänker mig att du kommer stå på läktaren och spela, har fått tips från Börje Ström som nu är pensionerad organist efter 30 år i kyrkan om vilket "ljud" som är lämpligt på orgeln för att flöjten inte ska dränkas. Han har spelat massa med flöjtist så jag ska meddela Gunnel det. Hon gör ju som hon vill visserligen men ändå.
    Jag är ganska säker på att Gunnel har nyckel och/eller kod till kyrkan. Om du skulle behöva fråga nåt akut fredag eller lördag ber jag dig i första hand kontakta min syrra Sara Lyckevi som kommer vara i Örebro och ha full koll över vigseln. Hon har 0706-959408 och är jättetrevlig och kommer ihåg ditt namn.
    Hoppas allt känns okej. Jag är ingen manisk eller perfektionistisk person så jag har full förströstan att allt kommer gå vägen. Det ska bara bli en så rolig dag!
    Hälsningar Helena!

    SvaraRadera