16 juni 2011

Semester

Vi fick avbryta projekt Plantsättning idag på grund av sjukdom. Nu ligger sjuklingen i sängen här i stugan och försöker sova bacillerna av sig, stackarn.

Väl hemma i huset fick jag ett sånt där rastlöseryck, ni vet, som man kan få ibland. Jag satte igång med brödbak och matlagning, och det var så härligt att kunna använda ett fullstort kök! Dessvärre tog jag väl ut mig lite när jag skulle måtta upp brödkryddan eller nåt, så jag spenderade större delen av kvällstiden på soffan sen :)

Det är väldigt härligt att vara just här. Jag känner att jag kan ta tillvara på mina spontana infall och behov för stunden på ett annat sätt än jag annars kan, då när man ska ha allt möjligt i huvudet samtidigt. Jag måste säga att jag just nu inte alls, på något vis, längtar tillbaka till skola och studier. Jobb på hygget eller inte, jag känner att jag har semester.




Vallmo från gården

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar