21 mars 2011

Post concerto

Vad lycklig jag var igår efter konserten! Det blev verkligen bra, och Nordiska Saxofonkvartetten var helt fantastisk! När jag klivit fram för att sjunga i solokvartetten kände jag hur hjärtslagen under en kort sekund gick från 80 bpm till 180; alltså, jag blev faktiskt rätt nervös.. Men det löste sig fint!

Innan vi framförde Skölds Requiem, fick vi höra musik av Karin Rehnqvist, framfört av en eller flera saxofonister samt sopransolisten tillika vår körmedlem Anna-Sofia Gahnfelt. Jag gillar verkligen modern musik i den mån den låter som den gjorde igår :) Dissonanser, djärva klanger -mums! Man satt som i trans hela tiden (nästan till och med när vi själva sjöng) och klangen från saxofonen blir så stor i kyrkoakustiken att hela huvudet fylls till max. Jag tror det var en journalist från Nerikes Allehanda där, så håll utkik om det står något under kommande dagar!

Jag är så glad för att jag får vara med om upplevelser såsom dessa, och göra det jag mest av allt tycker om.

Tack!

1 kommentar:

  1. Vad kul att det till en början knöliga requiemet blev bra. Synd att jag missade konserten var hemma i Hjo i helgen. Jag och Liljan sa på kören i måndags att det är dags för bokcirkel snart igen. Vad tycker du?

    Kram, Bea

    SvaraRadera