5 mars 2011

Igår var vi hembjudna på inflyttningsfest. Vi hade fått veta att det skulle bli lite tilltugg och sådant, så jag och Olle gick och åt middag på stan innan vi åkte dit. Men snopna blev vi, när vi kom dit och hela lägenheten var full av mat! Världens härligaste buffé med all kalasig tapas man kan tänka sig! Allt man tycker är gott, på en och samma gång: avocado, pesto, fetaost, oliver, soltorkade tomater, räkor, majonäs, samt kött av olika slag, och då Katarina, Anna-Marias rumskompis, är från Norge och har tillgång till god fisk och skaldjur, fanns där även krabba..!


Bilderna är från köket. De hade också dukat upp i vardagsrummet, men jag hann käka upp det mesta av det innan jag kom på att jag hade velat fota, så när kameran väl dök upp såg bordet inte lika inbjudande ut..

Det blev en jättetrevlig kväll, och vi dök som fallna furor ner i våra bäddar när vi kom hem.

Dagens bedrifter har fullkomligt rasat fram för min del. Efter turen på isen grejade jag runt här hemma, städade och.. hör och häpna, bakade bröd! Ann-Sofies Rågsiktskaka blev det även denna matbrödsbagarrunda.
Äntligen är också de kläder jag rensat ut och ska ge iväg tvättade. Vid det tillfället såg jag verkligen ljuset i tunneln; ska äntligen den där stora halvfulla påsen i sovrummet försvinna ur min ständiga kvällsliga åsyn?
Skönt!


Imorgon blir det inköp av ny säng, samt lite påfyllning av de tomt ekande utrymmen i min garderob som upppstått efter utrensningen.. Jag förnekar det inte, jag ser fram emot morgondagen.

Avslutar med en bild jag tog på min praktikplats, vet tyvärr inte vem som gjort mästerverket.
Må gott!

1 kommentar: