19 mars 2011

Mästerdåd och konserter i stereo

Det blir dålig uppdatering numera. Jag kan tyvärr inte säga att jag kommer bättra mig, inte än på ett tag i alla fall. Jag hinner helt enkelt inte. För tidiga morgnar och för sena kvällar. Så kan det vara, periodvis!

Master of Cheesecakes har ännu en gång uträttat mästerdåd. Denna gång med både lime- och citronsmak. Halleluja vilken logdans för smaklökarna! Det var väl behövligt efter en veckas arbete. Denna åtnjöts igår i sällskap av filmen Knight and Day (där min kusin Samuel Hübinette medverkar som stuntförare).


Denna dag skall fyllas med körsång! Då Vocalis uruppför Mattias Skölds Requiem för blandad kör och saxofonkvartett imorgon kl 18, blir dagen innan repdag, som sig bör.

I torsdags befann jag mig i Lindesbergs Arena, där det skulle repas inför ett stort evenemang, med Bredbandet (en enorm orkester på 250 personer, från Örebro Läns olika kulturskolor), samt Nassim Al Fakir och Lina Hedlund från Alcazar. Det var riktigt maffigt faktiskt. Lina sjunger verkligen bra, och både hon och Al Fakir var väldigt bra som koferencierer, så det blev nog ett fint resultat.


Nu tänkte jag lägga ner lite tid på Körkortsboken innan jag tar bussen in till stan!

Ha en skön helg, och om ni känner er sugna på moderna klanger, tveka inte att komma till konserten imorgon! 
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar