12 mars 2011

Alldeles perfekt

Även denna helgdag blev jag övertalad att följa med ut på isen. Dock måste jag erkänna att jag inte var den som ville åka hem i första taget. Det var ju helt fantastiskt, om inte perfekt väder för en tur på isen. Jag och Ann-Sofie satt och gassade bra länge i solen, och vi var överens om att vi hade kunnat stanna där hela dagen.

Men så kallade plikten, och vi drog hem och tvättade bilen. Än en gång måste jag påtala det underbara i att ha såna fina grannar. Det slutade med att jag och Olle, samt båda grannarna stod och tvättade våra respektive bilar samtidigt. Det låter väldigt mycket svensson, och det var det också. Det enda som bröt bilden var isåfall Rolles lågt klingande men o så ljudliga sång till nån dansbandshit. Underbart! 


Denna snälle man har dessutom lovat att övningsköra med mig nu i vår. Jajjemen, mina kära vänner, jag ska minsann fixa till det där körkortet i sommar. Ett moln som legat över mig under ett antal år skall nu få regna ut och lösas upp till solsken.
  Så om du råkar se en övningskörare i Örebrotrakten som har lite problem med dragläget så kan det mycket väl vara byborna som är ute och far.

Hur som helst! Efter en dag fylld av D-vitamin samt andra psykiskt mycket stärkande faktorer, kan jag inte annat än att vara på extremt bra humör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar