26 mars 2011

Ett litet sidospår

Just nu befinner jag mig hemma i min fina lilla hemstad Strängnäs.

Jag kom hit vid middagstid och har sen hemkomsten ätit, fikat och pratat. Och pratat lite till. Det finns visst inget stopp på snacket när jag kommer hem. Härligt!

Fader vår vid köksbordet
När jag kom från tåget passade jag på att ta mig en sväng på stan. Måste ändå säga att det har blivit en viss uppdatering i affärsutbudet sen jag var här sist, och något som är ett bestående måste, är att besöka favoritaffären Beckmans. Kvinnan som har affären har tydligen fått pris som Årets Företagare här i stan, och det kan jag gott förstå. Sån smak att inreda! Och vid öppningstid idag stod folk och faktiskt köade för att komma in. 


Förstorar man bilden ser det lite ut som Dausgaard tittar rätt in i kameran :)

Igår framförde Kammarorkestern Sibelius 4:e symfoni på Musikhögskolan. Jag passade på att gå dit, och det var verkligen lyssningsvärt! Som extranummer framförde de Andante Festivo, och trots att jag hört den x antal gånger fick jag rysningar! Härlig trudelutt den där!

Ikväll ska jag äntligen få träffa min kära Carro. Mat, dryck, choklad, umgänge.. Allt man behöver för en lyckad kväll!

Kreta 2008
TREVLIG HELG TILL ER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar