3 nov. 2011

Skönlitterärt



En lite försenad rapport om söndagens bokcirkelsträff kommer här!

Tant Gröhn stod för värdinneskapet samt utsökt glasstårta (de här träffarna är sannerligen en fröjd på många sätt). Innan denna åtnjöts åt vi brunch som vi alla bidragit till. Knytis är sannerligen ett fantastiskt påhitt!




Några av böckerna som behandlades, och som sådär direkt föll mig själv i smaken, var 
  • återkommande Hur man botar en fanatiker av Amos Oz. Den haffade jag nu och snart har vi nog läst den allihop!
  • Angelologi - Änglarnas tecken av Danielle Trussoni
  • Niceville av Kathryn Stockett (även den återkommande, och toppande min måste-läsa-lista)
  • Jane Eyre av Charlotte Brontë

samt
  • Nudelbagaren av Ma Jian


Men, först läser jag ut andra delen i trilogin Sagan om klanen Otori: På kudde av gräs av Lian Hearn innan jag tar mig an något av ovanstående. Jag tror jag knyter mig på en gång och tar mig ett läsepass minsann!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar