12 nov. 2011

Julfirande så smått



Jul i folkton strömmar ur stereon, dagens städning avklarad och snart blir det mat. Eller blir och blir, den blir lagad, av mig. Under tiden tar jag i tanken itu med lite musikaliska planer inför kommande månad. Detta år blir det ju ingen julkonsert i OP för min del och inte heller något anordnat luciatåg, så det öppnar ju lite dörrar när man har lite mer tid! 

Förutom besök av grannarna har dagen spenderats ensam i stugan, vilket har varit ganska skönt eftersom gårdagen var full med folk. Rättare sagt, Kulturnatten. Med massa bra musik! Och massa bra stämning på Stallyktan, den absolut bästa puben i stan. Hur vi lyckades få ett bord är fortfarandet ett mysterium.

Örebro studentsångare, ett mycket väl godkänt bidrag till Kulturnatten.
Just här framför de en version av Will ye go lassie go. Riktigt härligt,
och väldigt bra! 


Jag får inte nog av konserthuset. I torsdags lyssnade jag och Olle till bland annat en violinkonsert av Samuel Barber. Solist var James Ehnes och den här mannen spelade skjortan av alla violinister jag hört! Helt klanderfri teknik, interpretation, allt! Som extranummer drog han av en Caprice nr 24 av Paganini (såklart), och oh my säger jag.

Så mycket bättre nu! Tack för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar