24 maj 2011

Superhelg

Torsdagens repetition med Svenska Kammarorkestern blev mycket lyckad. Det var en helt fantastisk upplevelse att få sitta mitt framför Andreas Hanson (dir) och dra igång sina insatser, och känna att alla var med en. Det var ett sånt fint samspel mellan en själv och andra, kanske framför allt förste oboisten som satt till vänster om mig. Hon och jag hade många insatser tillsammans, och det var en helt underbar känsla att få musicera tillsammans med så fantastiska musiker! Efter repetitionen tog sig Hanson även tid att stanna upp och tacka mig personligen för bra första-flöjtspel.

Jag känner mig mycket nöjd!

I lördags hade jag nöjet att få ha bokcirkelsdamerna här! Eftermiddagen blev väldigt lyckad, med mycket prat om alla möjliga böcker, och även filmer som rörde böckerna. Jag tog tillfället i akt att prata lite om Herbjorg Wassmos Hudlös himmel, som är senaste boken jag läst,
Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson, samt
Karriär & köksbesvär av Sophie Kinsella, som kära Bea lånade ut till mig vid förra bokcirkelstillfället.

När damerna åkt hade jag kvar Patient 67 av Dennis Lehane, som jag lånade av Anna-Maria. Spännande läsning har jag längtat efter!



På söndagen åkte jag och Olle, tillsammans med A-M och hennes karl ut på Hjälmaren. Jag och A-M blev avsläppta på en holme där vi låg och gassade hela dagen, medan "kepsduon" som A-M sa, var ute och provade fiskelyckan. De la till vid holmen sen, så åt vi och fikade. Supersöndag!!!

Lyset fick sitta framme vid fören för att jämna ut viktfördelningen.. :)

A-M är inte ett litet barn, men det kan tyckas se ut så i jämförelse med masen..
Må väl!

1 kommentar:

  1. Tack för en otroligt mysig bokcirkel i ditt fina hem! Kram

    SvaraRadera