25 maj 2011

Inför sommaren

Jag ser fram emot denna sommar enormt mycket! Förutom att det kommer bli en hel del tid i Dalarna, där umgänge, jobb och körkortsutbildning kommer ligga i fokus, ska även Vocalis åka till Rom där vi ska delta i en körtävling, Musica Sacra a Roma! Självklart ämnar jag kunna spendera tid i Strängnäs också ;)

En dröm har länge varit att få åka till Rom, och till Vatikanstaten för att besöka St Peterskyrkan. Och ser man på programmet för tävlingen, så verkar sista dagen bli mycket lovande, i den aspekten :)
   Vi kommer att ha ett riktigt gediget program, med musik av bland annat Johannes Brahms, Ingvar Lidholm och Claudio Monteverdi, samt ett obligatoriskt stycke av Giusseppe Agostini: Ave Maria. Innan resan till Rom kommer vi ha en konsert i Olaus Petri kyrka där vi framför tävlingsprogrammet. Datumet är preliminärt, och det lutar åt 15 juni, kl 19.

Hur jag ska klara värmen (första veckan i juli!!) mitt i en storstad på de breddgraderna, är jag inte helt säker på, och att de har strikta regler för klädseln gör inte den saken bättre. Men visst förstår jag och respekterar dresscoden. Lång ärm, heltäckta ben, ingen direkt urringning. Pust.

Men jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar