8 dec. 2011

Bokcirkel!

Ännu en underbar bokcirkelsträff och jag måste repetera ännu en gång: knytis är så bra!

Paj och pizza med sallad åtnjöts, samt en hel massa julgodis, bullar och en supergod julmust (lagrad på bourbonfat) som Liljan hade med sig.


Delade åsikter virvlade om En dag av David Nicholls som vi gav ett försök att läsa till träffen. Min egen uppfattning var att den var mycket speciellt skriven -på ett positivt sätt, då Nicholls valt att återge de två huvudpersonernas liv genom enbart ett och samma datum under 20 år. På något sätt lyckas man få en bild av hur de resterande dagarna också sett ut, så det blir inte konstigt, vilket jag trodde det skulle bli. En välskriven bok med i allra högsta grad verkliga skildringar. Dessvärre är inte bokens huvudämne  riktigt i min smak, men jag kan rekommendera den, speciellt till dig som gillar moderna kärlekshistorier.



Självklart presenterade vi som vanligt andra böcker vi läst, och jag lånade med mig hem The Thirteenth Tale av Diane Setterfield. Den har jag tänkt beta av efter jag läst klart Ljusets Dotter av Elisabet Nemert och Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon. Så härligt att ha lite kö på dem så man aldrig blir utan!

God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar