24 apr. 2011

Vädrets lov

Som vi alla märkt har det varit en helt fantastisk dag. Det har ju även märkts på diverse officiella internetplatser, facebook, bloggar etc. Nästan till leda har man hört alla människors lov till vädret. Fast tänker jag närmre på det så stämmer det ju inte alls. I ett halvår har vi längtat efter värmen, solen, kortbyxorna. Och äntligen har vi fått det, i alla fall för en stund. Äntligen kan vi öppna ytterdörren och förena inne- och uteluften, hänga tvätten helt obehindrat på klädstrecket, och sitta barfota vid utemöblerna och käka middag.
Idag har jag solat järnet, och sitter här än ;-) Jag bränner mig på bröstet men det skiter jag i. Jag har i alla fall keps.

Ära vare solen och denna underbara dag!
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar