4 dec. 2010

På väg hem till Strängnäs på oplogad väg

Vi tar ett snabbesök hos päronen såhär på helgen. Kul att få träffa dem en stund! Jag träffade en mycket kär vän igår. Vi tog en fika på stan innan hon skulle iväg på folkisåterträff. Jag fick låna en bok av henne som hon tyckte jag skulle läsa: Mia Skäringers "Dyngkåt och hur helig som helst". Så jag sitter här bredvid min förare och läser. Egentligen är jag inte så mycket för den här typen av böcker, men stundtals är det väldigt fin läsning! Som nyss till exempel, när Mia skriver ett sorgebrev till sin pappa som dog alltför tidigt. Jag var helt klart på vippen att börja grina, speciellt när radion spelade Dreamer med Ozzy Osbourne. Jag fick vänta med läsningen tills nästa låt.. Men höll på att grina ändå. Hur som helst, nu är vi snart framme. Härligt!
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar