19 dec. 2010

Reklamirritation och musikglädje

Åh vad irriterad jag blir över tv4 som har så mycket reklamavbrott nu för tiden! Jag har mailat dem och frågat hur detta kommer sig, men de hävdar att de bara har de minuter reklam som är tillåtet, det vill säga ett antal som jag tror så mycket jag vill på (jag blev så arg när jag fick svaret så jag raderade mailet. Därav inga exakta siffror..). Det blir ju speciellt jobbigt när man tittar på en spännande film, som nu.

Det har varit en väldigt skön helg annars. I går kunde jag till skaffa mig lite tid att fixa lite julklappar, och resten tänkte jag iordningställa imorgon. Gårdagen bestod annars av lunch på stan med några vänner, och skön myskväll hemma!

Idag har vi repat i OP inför julkonserten imorgon, och jag kan garantera ett mycket, mycket vackert program! Det är värt vartenda öre! Att få vara med mitt i ett sådant högtidligt tillfälle känns fantastiskt, och få förunnat. Mats Bertilsson är sannerligen en fantastisk musikalisk ledare, och jag känner en så stor positiv skillnad i kören bara på ett år. Det känns väldigt tudelat att lämna kören nu efter jul.. men det blir ju bäst så.

Innan julkonserterna imorgon eftermiddag, har flöjtisterna på Musikhögskolan terminsredovisning, så då blir det flöjtsolon för hela slanten. Du som har tid och lust för ljuva toner, kom!

Reklamen är slut, och nu följer den spännande upplösningen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar