26 okt. 2011

Bara så roligt!

Det var så komiskt att läsa UncerbaraClaras senaste inlägg där ett företag kontaktat henne då de vill köpa ett inlägg på hennes blogg.. för 300 kr!!! HAHA! 


Igår ringde ett företag mig då de "behövde min hjälp". De skulle göra en hemsida till mig "GRATIS", som de sen kunde visa upp för deras större bolagskunder. Först förstod jag ingenting, vadå behöver min hjälp? Som min erfarenhet lärt mig tackade jag nej, men eftersom det var en liten klocka som ringde när jag såg numret på telefonen så kollade jag ändå upp vilka det var som ringt..

och poletten föll ner! Jag tänker inte ära företaget med att få bli nämnt i min blogg, men det var i alla fall samma som ringde mig precis när jag startat min firma och ville göra en hemsida åt mig "gratis". Då föll jag nästan dit men lyckades ta mig ur i sista sekund. Enligt säkra källor så blir resultatet att det där "gratisavtalet" inte blir så gratis. Runt 800 kr i månaden blir man skyldig och inte får man nån hjälp av konsumentverket eftersom de inte ansvarar för företagare. På nätet går att läsa om flera som blivit lurade av detta företag, och nu har till och med utomstående gått ihop för att organiserat försöka stoppa företaget.


Hur kan man ha ett yrke där man dagligen lurar pengar av folk??? Hur mår man då egentligen? Jag förstår inte hur det är möjligt. Men det är väl därför man åker dit på det, man vill inte tro att det sitter en person i andra änden av luren och medvetet lurar en. Hemskheter!

3 kommentarer:

  1. Eller hur, märkligt att man vill jobba med sådant lurendrejeri! Vi har fått en del samtal angående yngste sonens eventuella assistanstimmar där det senaste inleddes med att "de samarbetar med kommunen" vilket visade sig vara rent ljug. Fint att försöka mjölka pengar ur de mest utsatta i samhället *grrr...*!

    SvaraRadera
  2. Den norska sambon åkte på samma grej! Hann pull out i sista sikund...Farligt farligt! Tur att både du o underbaraclara är klokheterna själva!

    SvaraRadera
  3. Inte okej! Och det verkar vara svårt att komma åt dem också. Men vi får stå på oss! Heja ärlighet!

    SvaraRadera