10 feb. 2012

Flöjtnördarhelg

Idag bär det av till London! Flöjtsektionen från Musikhögskolan samt från Kävesta drar iväg på en resa, helt i studiesyftande ändamål, jojomen! Först på listan är musikaffärerna Just Flutes och TopWind, och under kvällen både lördag och söndag vankas konserter:

Lördag: Mozart Eine Kleine Nachtmusik by Candlelight i St Martin in the fields
Söndag: British Flute Society Premier Flautist Series - Samuel Coles, flute, with Andrew Brownell, piano i Duke's Hall, Royal Academy of Music 


Jag har aldrig varit i Storbritannien så detta ska bli förträffligt. Det hela blir också lite mer spännande nu när vi läst om the UK en hel del under Engelska A-kursen. Att välja att gå den vägen istället för musikfördjupningsterminen känns just nu väldigt bra, trots att jag saknar vissa delkurser i fördjupningen jag gärna hade gått. Dels är det faktiskt skönt med ett avbrott från musikstudier, dels också intressant på ett vädigt givande sätt att få träffa människor varje dag som inte är musikstuderande. 

Jag upplever att det finns en skillnad att möta musikutövare och såna som inte är det. Jag kan inte sätta fingret på exakt vad det är, men kanske kan det bero på att man inte har den där gemensamma nämnaren som ofta utgör någon slags grund. Hur som helst är det lite befriande. Synd är bara att vi aldrig fick möjlighet att presentera oss för varandra under inledningen av kursen. För visst är det väl inte bara i yngre åldrar man kan gå laget runt och säga sitt namn och lite vad man gör osv.? Nu finns det fortfarande studenter i samma rum som jag fortfarande knappt vet varken vad de heter eller hur de ser ut. Lustigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar