22 sep. 2010

Mirjam Hübinette - Företagare

Kom just hem, och fann i brevlådan beslutet från Skatteverket om F-skattsedeln (FA för att vara noga). Jag är härmed småföretagare! Kanon ju!

Var på en jättebra föreläsning idag också, med Helena Eriksson Grönbek från True Intention. Hon pratade bland annat om hur olika mentala hinder, så kallade säljhinder, kan vara i vägen för att nå fram till sitt mål, trots att man har stor motivation. Helena nämnde 12 olika "säljhinderstyper", och menade på att de flesta ofta kan relatera till en eller flera av dessa typer.. En av dem var den överförberedande.. och JA jag kan relatera till denna. Jag är den överförberedande, personifierad.
   Ta bara bloggen som exempel! Har suttit och grejat med den här hur mycket och länge som helst, men inte sagt något om den till någon förutom Maria och mamma.. Allt måste ju vara helt färdigt och perfekt, innan man kan presentera det för någon. Är det inte så? ..inte?

Hur som helst, föreläsningen var helt fantastisk, jag blev jättemotiverad!
Men nu måste jag sova.. Har tydligen introduktion för en kurs tidigt imorgon.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar